چه وسایلی را معمولا میشود با لباسشویی بشوییم؟

ماشین لباسشویی ها

لطفا به این مطلب برای خدمات رسانی بهتر ما امتیاز بدهید

۰ / ۵

امتیاز شما به این مطلب

  • مادرمتن زیر با شستشوی وسایل در ماشین لباسشویی که شرایط خاصی دارند آشنا میشویم

 

  • -شستن عروسک های پوشالی ( انواع عروسک پولیشی، نمدی و بافتنی)
  • -سری طی کف شویی ( طی زمین شوی)
  • -دستکش آشپزخانه یا دستکش فر :
  • -شستن کلاه بیس بال (مخصوص بازی بیس بال) :
  • -کفش کتانی و ورزشی :
  • -اسباب بازی های کوچک:
  • -بالش ها:
  • -پرده پلاستیکی حمام:
  • -کوله پشتی و سبد ناهار:
  • -حصیر یوگا یا زیرانداز یوگا:
  • -پادری حمام و فرش های کوچک یا قالیچه :
  • -سبد های خرید پارچه ای:
  • -لوازم و تجهیزات ورزشی:
  • -ساک و کیسه های ورزشی:

 

 

گروه پارس سرویس طی تحقیقات تیم خود به این نتیجه رسیده است که یکی از پرکاربردترین لوازم  خانه ماشین لباسشویی میباشد که همه ی اعضای خانواده به نوعی به آن نیاز دارند و در زندگی های امروزی نبودش باعث مشکلات میشود،ما نمی خواهیم در مورد فواید لباسشویی صحبت کنیم در حقیقت در این بخش با همراهی گروه پارس سرویس  قصد داریم بیشتر در مورد کاربرد آن در بحثی گسترده تر بگوییم.

 

شستوشو با آب سرد = صرفه جویی در مصرف انرژی

حدود ۹۰درصد ( البته بستگی به درجه حرارت آب گرم )  انرژی مصرفی درهنگام شستوشوی لباسها در ماشین لباسشویی های مختلف  به خاطر گرم کردن آب است ،پس اگر با آب سرد بشویید در مصرف انرژی در ماشین لباسشویی صرفه جویی کرده اید .

برای شستشوی البسه خود فقط زمانی از آب گرم استفاده شود  که مثلا یکی در خانه مریض است و بیماری اش واگیردار است( نکته خیلی مهم ) . دراین موارد از چرخه شستوشو ضدعفونی کننده استفاده کنید که دمای آب آنقدر بالاست که تمامی میکروب ها را از بین می برد.

دیگر این تصور غلط که آب سرد نمی تواند لباسها را تمیز کند از ذهنتان دور بریزید.

چه وسایلی را معمولا میشود با لباسشویی بشوییم؟
[[av_button_big label=’همواره با انواع ماشینهای لباسشویی می توان برای شستن بعضی از وسایل دیگر مثل کوله پشتی، کلاه ورزشی، پادری، بالش و اسباب بازی هم استفاده کرد.’
شستن عروسک

شستن عروسک های پوشالی ( انواع عروسک پولیشی، نمدی و بافتنی)

برای شستن عروسک های پوشالی ( انواع عروسک پولیشی، نمدی و بافتنی)  آنها را داخل کیف های رختشویی توری که مخصوص این نوع البسه طراحی شده است  قرار دهید و ماشین لباسشویی را در حالت شستشو قرار دهید. معمولا دئر ماشینهای لباسشویی مختلف مدلی برای شستن عروسک در برنامه آن تعبیه شده است. از آب سرد استفاده کنید( آب گرم یا داغ ، باعث آب شدن چسب و نخهای پلاستیکی و دوخت عروسک ها می شوند.) و مقدار ماده ی شستشو دهنده را نصف کنید.

این کته مهم میباشد که  حتما نصف مقدار معمول پودر ماشین درون مخزن آن بریزید. صبر کنید تا عروسک ها تا زمان دور دوم آبکشی، درون ماشین بمانند تا به این ترتیب کف صابون به طور کامل شسته شود.

بگذارید عروسک پولیشی، نمدی و بافتنی  در هوای ازاد ( بهتر میباشد که نور مستقیم آفتاب نباشد )خشک شوند، چون به پف خزها نیاز داریم.

در صورت لزوم می توان عروسک هایی راکه از کرک و یا خز حیوانات ساخته شده اند درون ماشین قرار داد.

حتی می توانید برای تمیز شدن بهتر عروسک ها، از نشاسته ذرت (زمان شستن عروسک به مخزن اضافه نمایید ) استفاده کنید.

 

بخوانید
خدمات پارس سرویس در تهران (منطقه فرشته)

سری طی کف شوییسری طی کف شویی ( طی زمین شوی) :

قبل از انداختن سری طی کف شویی ( طی زمین شوی) حتما با دقت به برچسب درج شده بر روی طی زمین شوی نگاه بیاندازید  که آیا می توان سر آن را برای شستن داخل ماشین لباسشویی قرار داد یا نه. بیشتر طی های زمین (کف ) شوی در قسمت سر جداشدنی هستند تا بتوان از ماشین لباسشویی برا شستن آنها استفاده کرد.

اکثرسری طی کف شویی ( طی زمین شوی) دقیقا به همین دلیل طوری ساخته شده اند که جدا شوند. اگر تی برند Swiffer دارید، با دست به صورت ملایم شستشو دهید و برای استفاده بعدی آماده کنید.

اگر از یک طی حوله ای سر سفید و نرم استفاده می کنید، می توان آن را بدون انداختن در ماشین لباسشویی  با دست شست تا برای استفاده بعد آماده باشد.

دستکش آشپزخانه یا دستکش فر :

می توانید دستکش های مخصوص اجاق گاز و دمکنی ها و نیز حوله های مخصوص خشک کردن ظروف و پارچه های شست و شوی ظرف ها مانند اسکاچ را هم با ماشین لباسشویی مختلف در داخل مخزن بشورید.

البته کاربرد دستکش آشپزخانه یا دستکش فر  فقط برای تماس با سطوح داغ اشپزخانه نیست. شما می توانید از آنها در مواقعی که می خواهید سطحی از خانه خود را پولیش ( تمیز نمایید ) بزنید، برای پوشاندن قسمت هایی است که نمی خواهید با واکس یا پولیش برخورد داشته باشد، استفاده کنید.

این دستکش ها برای هرس کردن گیاهان و نهال های باغچه هم کاربرد دارد.

ضمنا میتوانید زمانی که در جاده هستید و موتور ماشین شما جوش آورده است، از این نوع دستکشها استفاده کرده و کمک بزرگی به شما می کند.

با این دستکش ها شما می توانید لامپ های داغ شده منزل را از سرپیچ لوستر جداکنید.

پس استفاده از آنها تنها محدود به اشپزخانه تان نمی شود.

 دستکش آشپزخانه یا دستکش فر و دستمال های آشپزخانه را نیز به همراه سایر حوله و لباس هایی که نیاز به شستشو دارند ، اضافه کنید.

 

شستن کلاه بیس بال

شستن کلاه بیس بال  (مخصوص  بازی بیس بال) :

ابتدا کمی اسپری مخصوص پاک کننده لکه روی کلاه مخصوص  بازی بیس بال بزنید وپنج دقیقه صبر کنید تا اسپری کاملا جذب کلاه مخصوص  بازی بیس بال شود.

برای شستن کلاه بیس بال بعد از اسپری زدن  کلاه ها را درون ماشین لباسشویی بگذارید حتما دقت کنید آب سرد باشد و ماشین لباسشویی با دور آرام کار کند. از استفاده شستشو با آب گرم برای شستن کلاه بیس بال اجتناب نمایید.

سپس کلاه مخصوص  بازی بیس بال را از ماشین بیرون آورده و آنها را صاف کنید و به شکل مخصوص خود کلاه در آورده  و اجازه دهید تا خشک شود.

 

بخوانید
خدمات پارس سرویس در تهران (منطقه دولت)

کفش کتانی و ورزشی :

ابتدا بند کفش کتانی و ورزشی  را باز کنید و برای اینکه بند ها با یکدیگر گره نخورند، آنها را داخل رو بالشی کتانی ( از جنس کتان ) بگذارید.

سپس، کفی درون کفش کتانی و ورزشی را بیرون آورده و کفش کتانی را با رو بالشی درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

اگر نگران هستید که کفش کتانی و ورزشی ها خراب شوند، می توانید از چند حوله به هنگام شستن درون ماشین استفاده کنید.

مایع شوینده یا پودر مخصوص  را درون مخزن ماشین لباسشویی ریخته  و برای برطرف کردن بوی بد کفش ها، کمی سرکه سفید به ماشین میتوانید اضافه کنید.

ماشین لباسشویی مختلف  را با دور آهسته آب سرد تنظیم کنید. پس از اتمام شست وشو، اجازه دهید کفش ها و بند کفش ها خشک شود.

اسباب بازی های کوچک:

اسباب بازی های کوچک مانند لگو ها یا عروسک های حمام یا توپی که سگتان با آن بازی می کند را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. به یاد داشته باشید که حتی می توانید اسباب بازیی مانند توپ را درون کیسه توری مخصوص بگذارید و با ماشین لباسشویی بشویید.

اسباب بازی ها با دور ملایم و آب سرد ماشین بهتر شسته می شوند.

پارس سرویس در کل استان تهران

استان تهران

بالش ها:

بالش ها را هفته ای دو بار، با دور آهسته و آب گرم میتوانید در  ماشین لباسشویی بشویید.

به توصیه کارشناسان برای اینکه مطمئن شوید که بالش ها به خوبی شسته شده و کف صابون یا مایع شوینده  ندارند، بگذارید تا برای بار دوم آنها با آب سرد خوب در ماشین لباسشویی آبکشی شوند.سپس برای خشک شدن مواد درون بالش ها، آن ها را به همراه چند توپ پلاستیکی خشک کننده روی حرارت کم و ملایم خشک کنید.

پرده پلاستیکی حمام:

می توانید با استفاده از مقدار کافی پودر شوینده یا مایع لباسشویی، پرده پلاستیکی حمام را بشویید. برای شستن بهتر، دو یا سه حوله حمام را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. بعد آنها را آویزان کنید تا خشک شوند.

کوله پشتی و سبد ناهار:

ابتدا تمامی جیب های کوله پشتی خود را باز کرده و به دقت ببینید آیا چیزی درون جیب ها قرار دارد یا خیر.

اگر خرده یا آشغالی درون جیب کوله پشتی شما  هست، می توانید با کمک جارو برقی آن را پاک  و تخلیه کنید.

البته این کار مرحله اول پاک کردن است. بعد کوله پشتی را درون روبالشی یا توری مخصوص شستشو بگذارید و درون ماشین لباسشویی قرار دهید. دقت کنید پودر یا مایع لباسشویی به اندازه کافی باشد و ماشین با دور آهسته و آب سرد کار کند. پس از آن بگذارید کوله خشک شود.

حصیر یوگا یا زیرانداز یوگا:

اگر جنس حصیر یا زیر انداز یوگا ی  شما از موادی ساخته شده که مناسب شستن با ماشین لباسشویی است، می توان حصیر یا زیر انداز یوگا را درون ماشین لباسشویی قرار داد. شستن حصیر یا زیر انداز یوگا در ماه یک بار کافی است و برای شستن آن با ماشین لباسشویی فقط از آب استفاده کنید بدون پودر و یا صابون.

سپس حصیر یا زیر انداز یوگا را برای خشک شدن بین درجه حرارت متوسط و بالا قرار دهید.

پادری حمام و فرش های کوچک یا قالیچه :

ابتدا فرش یا پادری یا قالیچه  را بیرون از منزل برده و در حیاط یا محلی دور از منزل  آن را تکان دهید تا خوب گرد و غبار و خاک آن گرفته شود. سپس پادری یا قالیچه ها را به همراه تعدادی حوله حمام برای اینکه ماشین به خوبی کار کند و در حالت تعادل بماند، داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

دقت کنید که پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی به اندازه نصف لیوان باشد و ماشین با دور آهسته و آب سرد کارکند. در انتها بگذارید فرش یا پادری یا قالیچه خشک شود.

توجه کنید که هرگز نبایستی فرش یا پادری یا قالیچه ای را که در قسمت پشت آن مواد پلاستیکی وجود دارد ، داخل خشک کن گذاشت.

بهتر است بدانید که اگر پادری حمام به طور منظم شسته نشود، می تواند بیماری ایجاد کند.

 

بخوانید
خدمات پارس سرویس در تهران (منطقه پاکدشت)

سبد های خرید پارچه ای:

سبد های خرید پارچه ای شما در مسیر بیرون از خانه ومغازه ها به پیشخوان آشپز خانه منتقل می شوند. علاوه بر آن سبد های خرید در تماس مستقیم و نزدیک با میوه ها و سبزیجات قرار دارند. پس باید آنها را همیشه تمیز کرد.سبد های خرید پارچه ای را می توان مستقیما در ماشین لباس شویی قرار داد. ماشین را در دور تنظیم شده اب گرم با مقدار توصیه شده از مواد شوینده یا پودر لباسشویی روشن کنید. بعد آنها را داخل خشک کن قرار دهید.

 

لوازم و تجهیزات ورزشی:

حداقل ماهی یک بار لوازم و تجهیزات ورزشی مانند : محافظ دست، زانو، آرنج ، محافظ شانه و دستکش ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. تمام قسمت های چسب دار این وسایل را برای جلوگیری آنها از پاره و خراب شدن ببندید. بعد این وسایل را درون ماشین لباسشویی ریخته، نصف مقدار معمول از شوینده های ملایم ماشین اضافه کرده و وبگذارید ماشین با دور معمولی آنها را بشوید.

ساک و کیسه های ورزشی:

در کیف و ساک  ورزشی شما غیر از این که عرق و مواد چسبناک تجمع می کند، بخش خارجی کیف می تواند از جرم ها و میکروب هایی که در اتاق رخت کن و محل اسستفاده  وجود دارند، پر شود. پس تمام جیب های کیف خود را باز کرده و به دقت ببینید که آیا چیزی درون جیب ها وجود دارد یا نه و با دور آرام و آب سرد ماشین، کیف را بشویید.

 

در انتها با جمع بندی مطالب گفته شده از متخصصین پارس سرویس اصولی که باید برای شستشو و استفاده از ماشین لباسشویی رعایت کرد

 

چه وسایلی را معمولا میشود با لباسشویی بشوییم3شستشو ماشین لباسشوییخیلی خوب می شد در صورتی که می توانستیم تمام لباس های چرک را در ماشین لباسشویی بشوییم و تمیز تحویل بگیریم ولی اصولی وجود دارد که بالا به بیشتر آنها اشاره نمودیم و باید آن ها را دنبال کنیم تا لباس های مان صدمه نبینند (یا ماشین لباسشویی). برخی از این اصول را حتما می دانید و آن ها رعایت می کنید به عنوان مثال چیزهایی که باید با دست شسته شوند مانند جوراب و مایو که مستعد نخکش شدن و پاره شدن می باشند. ولی چیزهای دیگری نیز وجود دارند که احتمال دارد اطلاع نداشته باشید که نباید در ماشین لباسشویی انداخته شود و یا باید با اصول که گفته شد . تیم پارس سرویس با افتخار در تمامی لحظات در کنار شما دوستان و یاران میباشد

Developerمشاهده نوشته ها

کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *